زبانهای خارجی
رضوان حسن زاده
چکیده
مقالۀ حاضر به نقد و بررسی روشهای آموزش افعال حرکتی زبان روسی و ارائۀ راهکارهای کیفیتبخش به آموزش این مقولۀ زبان روسی در دانشگاههای کشورمان در چهارچوب دورۀ آموزش زبان روسی، بهمنزلۀ زبان خارجی، میپردازد. نتایج مقالۀ حاضر، که حاصل مطالعۀ روشهای نوین آموزش زبان روسی است، نشان میدهد که یکی از مهمترین اقداماتی که مدرس، بهویژه ...
بیشتر
مقالۀ حاضر به نقد و بررسی روشهای آموزش افعال حرکتی زبان روسی و ارائۀ راهکارهای کیفیتبخش به آموزش این مقولۀ زبان روسی در دانشگاههای کشورمان در چهارچوب دورۀ آموزش زبان روسی، بهمنزلۀ زبان خارجی، میپردازد. نتایج مقالۀ حاضر، که حاصل مطالعۀ روشهای نوین آموزش زبان روسی است، نشان میدهد که یکی از مهمترین اقداماتی که مدرس، بهویژه در ابتدای امر آموزش، باید انجام دهد، ایجاد تصویری درست و عینی از زبان آموزشی روسی و اهداف اصلی آن در ذهن زبانآموزان است. زبانآموزان از همان ابتدا باید بدانند که زبانی که قرار است بیاموزند، در ابتدای امر، با زبان مادری روسزبانها قدری متفاوت خواهد بود. لذا، در مقالۀ حاضر سعی میشود که برپایۀ آموزش افعال حرکتی زبان روسی و مشکلات فراوانی که زبانآموزان در فراگیری عملی و کاربردی این مقولۀ زبانی دارند، راهکارهای کیفیتبخش در امر آموزش افعال حرکتی پیشنهاد شوند. روش تحقیق در مقالۀ حاضر توصیفی و تحلیلی است و در آن از دادهها و نتایج حاصل از روشهای تدریس بهکار گرفتهشده در جلسات درس مربوط به آموزش افعال حرکتی طی چند سال بهره گرفته شده است.