نوع مقاله : پژوهشی
نویسندگان
1 استادیار مدیریت بازرگانی، عضو هیئتعلمی دانشگاه شهید بهشتی، تهران، ایران
2 کارشناس ارشد کارآفرینی، دانشگاه شهید بهشتی، تهران، ایران
چکیده
محتوای کتاب نگاهی نو به باورهای کارآفرینی و مدیریت بنگاهها شامل سه بخش و سیزده فصل با محوریت کارآفرینی و مدیریت بنگاههاست. باتوجهبه اهمیت باورها در کارآفرینی، موضوع کلی کتاب جذاب و سودمند است و بهویژه به مخاطبان غیرتخصصی دیدگاه مناسبی ارائه میکند. در این اثر تلاش شده است تا بازتعریفی از کارآفرینی و باورهای مرتبط با آن ارائه شود که این تلاش تا حد زیادی با عدم بهکارگیری منابع بهروز و جدید بیثمر مانده است. البته ساختار کتاب خبری است و بیشتر به گزارشهای دهۀ قبل میلادی اتکا کرده و از گزارشهای داخلی بیبهره بوده است. این اثر اگرچه توانسته است اطلاعات جامعی را از کارآفرینی و مدیریت کسبوکار ارائه کند، بهعلت استفاده از آمارهای یک دهه قبل، در تحلیل روابط کسبوکار و کارآفرینی چندان موفق نبوده است و بیشتر قضاوت خواننده را درمورد مطلب جویا شده است. همچنین، در موارد متعددی با عبارتهای بدون استناد، استدلالهایی ارائه شده است که استفاده از کتاب را بهعنوان یک مرجع کامل بهخصوص در زمینۀ ارائۀ الگوی بومی کارآفرینی زیرسؤال میبرد. درمجموع، کتاب از نظر موضوعی افق جدیدی به مباحث کارآفرینی میگشاید، هرچند از نظر محتوایی ضعفهای آشکاری دارد.
کلیدواژهها
موضوعات
عنوان مقاله [English]
A Critical Review on the Book A New Look at the Entrepreneurial Beliefs and Corporate Management
نویسندگان [English]
- Mohammad Javad Naeiji 1
- Seyyed Mostafa Alemnajafi 2
1 Assistant Professor in Business Management, Faculty Member, Shahid Beheshti University, Tehran, Iran .
2 MA in Entrepreneurship, Shahid Beheshti University, Tehran, Iran
چکیده [English]
The content of A New Look at the Entrepreneurial Beliefs and Corporate Management book comprises three sectors and 13 chapters with the centrality of entrepreneurship and corporate management. Also, an attempt has been made to provide a redefinition of entrepreneurship and related beliefs; although this effort has been futile with the lack of use of new and novel resources. The book mostly relies on reports of the previous decade and has been deprived from domestic reports. Although this book has been able to provide comprehensive knowledge of entrepreneurship and business management in firms by imitating resources from previous decades, it hasn’t been able to explain the relationship between business and entrepreneurship and mainly asks the reader for their judgment on the subject. Also by using phrases such as: the statistics indicate that, or some scientists have said that; tries to confirm its content. Therefore, contrary to the opinion of the writers of the book, it’s not a complete source particularly about the use of internal experience in the area under discussion.
کلیدواژهها [English]
- Critique of the Book
- Entrepreneurship
- Entrepreneurial Beliefs
- Business Management