آزادی، حسین و دیگران (1385)، «سازههای مؤثر بر موفقیت طرح کارورزی در استان خراسان رضوی»، جهاد، ش 274.
جعفری، سکینه، علیاکبر بیدختی، و مهدی محمدی (1394)، «بررسی رابطۀ ادراک دانشجویان از جهانیشدن آموزش عالی با ارزیابی آنان از کیفیت فرایندهای یاددهی ـ یادگیری»، پژوهشهای برنامۀ درسی، س 5، ش 1.
جعفری ثانی، حسین، مرتضی کرمی، و حمیده پاکمهر (1392)، «شناسایی الگوی تلفیق برنامۀ درسی علوم انسانی و فاصلۀ آن با وضعیت موردانتظار دانشجویان، براساس دیدگاه فوگارتی»، مطالعات میانرشتهای در علوم انسانی، ش 4.
خیراندیش، مهدی، حسن دولتی، و سپیده قمی (1395)، «راهبردهای توسعۀ سرمایۀ انسانی در نظام آموزش عالی»، فصلنامۀ علمی ــ پژوهشی آموزش علوم دریایی، ش 2.
شریعتمداری، علی (1374)، رسالت تربیتی و علمی مراکز آموزشی، تهران: سمت.
عبدی، حمید، سیدابراهیم میرشاهجعفری، محمدرضا نیلی، و سعید رجاییپور (1396)، «تبیین برنامۀ درسی آینده درراستای تحقق چشماندازها و رسالتهای آموزش عالی ایران در افق 1404»، دوفصلنامۀ مطالعات برنامۀ درسی آموزش عالی، ش 2.
فائض، علی و علی شهابی (1389)، «ارزیابی و اولویتبندی موانع ارتباط دانشگاه و صنعت (مطالعۀ موردی شهرستان سمنان)، فصلنامۀ رهبری و مدیریت آموزشی، ش 2.
مختاری معمار، حسین (1382)، «نگرش اعضای هیئت علمی و دانشجویان دربارۀ تعداد واحدها و ساعات دروس کارورزی در برنامۀ کارشناسی»، مطالعات ملی کتابداری و سازماندهی اطلاعات، ش 14.
معارفوند، معصومه (1389)، «کارورزی یادگیرندهمحور؛ تطبیق روشهای نوین یادگیری و آموزش در مددکاری اجتماعی»، فصلنامۀ علوم اجتماعی،ش 50.
ملکینیا، عماد (1395)، «بررسی نقش و جایگاه نظام آموزش عالی در توسعۀ اقتصادی»، کنگرۀ ملی آموزش عالی ایران، دورۀ 1.
مهدی، رضا و مسعود شفیعی (1396)، «نقشآفرینی و ظرفیتسازی دانشگاههای نسل چهارم برای توسعۀ محلی و منطقهای»، فصلنامۀ صنعت و دانشگاه، ش 35- 36.
مهرمحمدی، محمود (1384)، «تعلیم و تربیت، فرهنگ و جهانیشدن»، در: مجموعۀ مقالات اولین همایش ملی جهانیشدن تعلیم و تربیت، تهران: وزارت امور خارجه.
مهرمحمدی، محمود (1389)، «مفهومشناسی تلفیق در برنامۀ درسی»، در: دانشنامۀ ایرانی برنامۀ درسی.
وحدتی شبیری، حسن (1391)، «آسیبشناسی رشتۀ حقوق در ایران»، راهبرد فرهنگ، ش 19.
همتی، رضا (1392)، «تودهایشدن آموزش عالی و زندگی دانشگاهی در ایران: تأملی در تجربیات زیستی دانشگاهیان»، دوفصلنامۀ مدیریت در دانشگاه اسلامی، ش 1.
Abeysekera, I. (2006), “Issues Relating to Designing a Work-Integrated Learning (WIL) Program in an Undergraduate Accounting Degree Program and its Implications for the Curriculum”, Asia-Pacific Journal of Cooperative Education, vol. 7 (1).
Alpert, F., J. G. Heaney, K. A. Kuhn (2009), “Internships in Marketing: Goals, Structures and Assessment–Student, Company and Academic Perspectives”, Australasian Marketing Journal (AMJ), vol. 17 (1).
Barkhuizen, N. and N. Schutte (2014), “Work Integrated Learning–A Conceptual Model”, in: International Conference on Arts, Economics and Management.
Beard, F. and L. Morton (1998), “Effects of Internship Predictors on Successful Field Experience”, Journalism & Mass Communication Educator, vol. 53 (4).
Billett, S. (2015), Integrating Practice-Based Experiences into Higher Education, Dordrecht: Springer Netherlands.
Bhaskar, A. (2009), “People Development-The ‘Intangible’ Contribution of HR to Business”, NHRD Network Journal, vol. 2 (4).
Chen, C. T. et al. (2011), “A Study of the Effects of Internship Experiences on the Behavioral Intentions of College Students Majoring in Leisure Management in Taiwan”, Journal of Hospitality Leisure Sport & Tourism Education, vol. 10 (2).
Creswell J. W. (2014), Research Design: Qualitative, Quantitative and Mixed Methods Approaches, SAGE.
Díaz, P. C., C. M. León, and A. A. Hernández-Luna (2015), “A Model for Effective Internship Programs: An Opportunity for Increasing Synergies between Universities and Companies to Enhance Student Learning in IIE Annual Conference”, Institute of Industrial and Systems Engineers (IISE).
Elijido-Ten, E. and L. Kloot (2015), “Experiential Learning in Accounting Work-Integrated Learning: a Three-Way Partnership”, Education & Training, vol. 57 (2).
Jamison, K. and J. Clayton (2016), “Exploring the Experiences of Administrative Interns: Implications for University Preparation Programs”, Journal of Educational Administration, vol. 54 (5).
Krippendorff, Kh. (2003), Content Analysis: An Introduction to its Methodology, London: Sage.
McKenzie, D., N. Assaf, and A. P. Cusolito (2016), “The Demand for, and Impact of, Youth Internships: Evidence from a Randomized Experiment in Yemen”, IZA Journal of Labor & Development, vol. 5 (1).
Murphy, T. P. (1977), “Internships and the Professionalization of Arts Administration”, Performing Arts Review, vol. 7 (3).
Nghia, T. L. H. and N. T. M. Duyen (2018), “Developing and Validating a Scale for Evaluating Internship-Related Learning Outcomes”, Higher Education.
Organisation for Economic Co-Operation and Development (2009), Jobs for all: Initial Report, Paris: OECD.
Patrick, C. J. et al. (2008), The WIL (Work Integrated Learning) Report: A National Scoping Study, Queensland University of Technology.
Phoebe, W. K. (2010), Determinants of Internship Effectiveness for University Students in Hong Kong, Unpublished Bachelor’s Thesis, Hong Kong Baptist University, Hong Kong.
Qenani, E., N. MacDougall, and C. Sexton (2014), “An Empirical Study of Self-Perceived Employability: Improving the Prospects for Student Employment Success in an Uncertain Environment”, Active Learning in Higher Education, vol. 15 (3).
Renganathan, S., Z. AmbriBin Abdul Karim, and L. ChongSu (2012), “Students’ Perception of Industrial Internship Program”, Education & Training, vol. 54 (2/3).
Rose, P. S. (2013), “Recruiting and Selecting Graduate Employees via Internships”, Asia Pacific Journal of Business and Management, vol. 4 (2).
Rothman, M. (2007), “Lessons Learned: Advice to Employers from Interns”, Journal of Education for Business, vol. 82 (3).
Shaketange, L., A. T. Kanyimba, and E. Brown (2017), “The Challenges and Measures for Internship among Fourth-Year Students in the Department of Lifelong Learning and Community Education at the University of Namibia”, Creative Education, vol. 8 (14).
Vergel, J., D. Stentoft, and J. Montoya (2017), “Extending the Theoretical Framework for Curriculum Integration in Pre-clinical Medical Education”, Perspectives on Medical Education, vol. 6 (4).
Yang, X., L. J. Kuo, X. Ji, and E. McTigue (2018), “A Critical Examination of the Relationship among Research, Theory, and Practice: Technology and Reading Instruction”, Computers & Education, vol. 125.