مقالة حاضر کتاب انگلیسی دورة اول متوسطه (هفتم) را از منظر مؤلفههای فرهنگی و هویتی شامل اسامی اشخاص، اماکن، پوشش، غذا، نوشیدنیها، و مشاغل بررسی میکند. این کتاب بر اساس روش تحلیل محتوایی، مصاحبه و گفتوگو با 8 معلم که کتاب حاضر را تدریس کردهاند و 12 نفر متخصص حوزة آموزش زبان بررسی شده است. نتایج این بررسی نشان میدهد که مؤلفان نتوانستهاند ...
بیشتر
مقالة حاضر کتاب انگلیسی دورة اول متوسطه (هفتم) را از منظر مؤلفههای فرهنگی و هویتی شامل اسامی اشخاص، اماکن، پوشش، غذا، نوشیدنیها، و مشاغل بررسی میکند. این کتاب بر اساس روش تحلیل محتوایی، مصاحبه و گفتوگو با 8 معلم که کتاب حاضر را تدریس کردهاند و 12 نفر متخصص حوزة آموزش زبان بررسی شده است. نتایج این بررسی نشان میدهد که مؤلفان نتوانستهاند به اندازة کافی به مؤلفههای فرهنگی توجه کنند. کتاب حاضر به صورت کلی متمرکز بر فرهنگ بومی ایران است و نمونههایی از فرهنگ جهانی در آن دیده نمیشود. نکتة دیگر آنکه فقط مسائل فرهنگی و هویتیِ تهران در این کتاب منعکس شده و خصیصههای فرهنگی سایر مناطق ایران در آن نادیده گرفته شده است. بر همین اساس، در پایان این مقاله راهکارهایی برای بهبود این کاستیها ارائه شده است.