چکیده در این مقاله یکی از آثار معروف اقتصاد کلان کشور که در مجموعة متنوعی از مؤسسات آموزش عالی داخل برای تدریس در سطح کارشناسی رشتة اقتصاد و رشتههای مرتبط تدریس میشود، با استفاده از روش تحلیلی ـ توصیفی، داوری شده است. در این روش سعی میشود ضمن معرفی اثر، جنبههای اصلی قوت آن بررسی، آنگاه مسائل اصلی و برخی مسائل جزئی ...
بیشتر
چکیده در این مقاله یکی از آثار معروف اقتصاد کلان کشور که در مجموعة متنوعی از مؤسسات آموزش عالی داخل برای تدریس در سطح کارشناسی رشتة اقتصاد و رشتههای مرتبط تدریس میشود، با استفاده از روش تحلیلی ـ توصیفی، داوری شده است. در این روش سعی میشود ضمن معرفی اثر، جنبههای اصلی قوت آن بررسی، آنگاه مسائل اصلی و برخی مسائل جزئی آن ارائه شود. جمعبندی داوری نشان میدهد که اثر روی همرفته از حیث صوری مناسب، اما از حیث محتوایی فاقد مسائل مهمی، همچون رعایت ترتیب و تنظیم و انسجام جزئی و کلی، در طرح موضوعات است و تأکید غیر روشمندی بر بعضی دیدگاهها دارد. این در حالی است که اثر در مقایسه با مجموعة منتخبی از کتب اقتصاد کلان که به طور متعارف برای تدریس درس اصول علم اقتصاد (2) مورد استفاده قرار میگیرند، از جامعیت بیشتری برخوردار است.