نوع مقاله : پژوهشی
نویسنده
مربی زبان و ادبیات ایتالیایی، دانشکدة زبانها و ادبیات خارجی، دانشگاه تهران
چکیده
در این جستار، نگارنده بر آن است تا به بررسی ساختاری و محتوایی بخش نخست کتاب آموزش قوانین و قواعد دستوری زبان ایتالیایی به زبانآموزان پایه با عنوان دستور کاربردی نوین زبان ایتالیایی (Nuova grammatica pratica dellalingua italiana)، تألیف سوزانا نوکی (SusannaNocchi) بپردازد. چاپ نخست این کتاب آموزشی ازسوی انتشارات آلما در سال ٢٠٠٢ صورت گرفته و نسخة جدید و اصلاحشدة آن در سال ٢٠١١ به بازار ارائه شد. در سال تحصیلی جاری (1396-١٣٩٧) بخش آغازین این کتاب برای تدریس قواعد دستوری در دورة پیشدانشگاهی رشتة زبان و ادبیات ایتالیایی دانشکدة زبانها و ادبیات خارجی دانشگاه تهران بهکار گرفته شده است. جستار حاضر در تلاش است که علاوهبر بیان ویژگیها و نقاط ضعف و قوت این کتاب آموزش دستور، جهتگیری فرهنگی و ارزشی آن را نیز برجسته سازد.
کلیدواژهها
موضوعات
عنوان مقاله [English]
A Critical Review of Nuova Grammatica Pratica Della Lingua Italiana
نویسنده [English]
- Mahzad Sheikholislami
Lecturer of Italian Language and Literature, Faculty of Foreign Languages and Literatures, University of Tehran
چکیده [English]
In this article we try to have a contextual and structural review about the first part of Nuova Grammatica Pratica Della Lingua Italiana written by Susanna Nocchi. This book was published in 2002 for the first time by Alma publications; and in 2011 was republished in a new and modified version. In current academic year (2017-2018), the first part of this book has been used for teaching Italian grammar to pre-university students of Italian literature in Faculty of Foreign Languages and Literatures of University of Tehran. The current article not only tries to express weaknesses and strengths of this grammar book but also attempts to highlight its cultural orientation.
کلیدواژهها [English]
- Educational Book
- Nuova Grammatica Pratica
- Susanna Nocchi
- Italian Language
- Language Learner
- Culture