نوع مقاله : پژوهشی
نویسنده
دکترای تخصصی، گروه زبان انگلیسی، دانشگاه بوعلیسینا
چکیده
نقد و ارزیابی کتابهای آموزشی یکی از مباحث مهم در زمینة تهیه و تدوین منابع درسی است. در همین راستا، مقالة حاضر به ارزیابی و نقد کتاب انگلیسی برای دانشجویان رشتة مهندسی (عطایی و همکاران 1394)، از مجموعة نسل نوین کتابهای انگلیسی تخصصی (ESP) دانشگاهی، میپردازد. برای ارزشیابی این کتاب از مدل نقد ارائهشدة محمودی و احمدی صفا (1393)، که بهصورت اختصاصی برای کتابهای انگلیسی برای اهداف ویژه طراحی شده است، استفاده میشود. نتیجة این بررسی نشان میدهد این کتاب در مقایسه با نسل پیشین کتابهای انگلیسی برای اهداف دانشگاهی (EAP) تولیدشده توسط سازمان سمت همخوانی بسیار بیشتری با نظریههای علمی و یافتههای تجربی مرتبط با آموزش زبان خارجی دارد. هرچند این اثر درکنار نقاط قوت خود نقاط ضعفی هم دارد که در متن مقاله بهتفصیل به آنها پرداخته شده است.
کلیدواژهها
موضوعات
عنوان مقاله [English]
A Critique of English for the Students of Engineering
نویسنده [English]
- Mohammad Hadi Mahmoodi
PhD in TEFL, English Department, Bu-Ali Sina University, Hamedan
چکیده [English]
Textbook evaluation is one of the important steps in developing instructional materials process. The present article evaluates and criticizes the book English for the Students of Engineering (Atai, Zare Alanagh, Nasiri, Taherkhani & Iranmehr, 2016), which belongs to the new generation of English for specific purposes (ESP) textbooks. To this end, the textbook evaluation model proposed by Mahmoodi and Ahmadisafa (2014) was used. This model is specifically designed for evaluating ESP books. This study showed that this book, in contrast to previous ESP books developed by SAMT, has higher technical qualities and conforms to scientific theories and experimental findings in the field of TEFL. However, besides its advantages, this book suffers from some weak points which are discussed below.
کلیدواژهها [English]
- Textbook Evaluation
- Materials Development
- Engineering Students