احمدپور، زهرا (1383)، «بررسی مسائل و مشکلات آموزش زبان انگلیسی در دورة متوسطه»، فصلنامۀ رشد آموزش زبان، س 18، ش 71.
احمدی صفا، محمد و دیگران (1396)، «ارزیابی پراسپکت یک: کتاب آموزش زبان انگلیسی پایۀ اول دورۀ متوسطۀ اول (هفتم)»، پژوهشنامۀ انتقادی متون و برنامههای علوم انسانی.
پیشقدم، رضا و زهرا رستمی (1394)، «بررسی و نقد کتاب انگلیسی پایة هفتم ازدیدگاه مدل تحولی ـ تفاوتهای فردی مبتنیبر ارتباط»، پژوهشنامۀ انتقادی متون و برنامههای علوم انسانی، س 15، ش 36.
حسینینسب، داوود، فرهمن فرخی، و ژیلا مرسلی (1388)، «ارزیابی و تحلیل محتوای کتب زبـان انگلیسـی دورة راهنمایی تحصیلی با استفاده از فرمول خوانایی Fog و نظرخواهی از دبیران مجرب»، علوم تربیتـی، دورة دوم، ش 7.
زندمقدم، امیر و آریا رحیمی گلخندان (1394)، «بررسی و نقد کتاب زبان انگلیسی پایۀ هفتم ازدیدگاه طرح درس فعالیتمحور»، پژوهشنامۀ انتقادی متون و برنامههای علوم انسانی، س 15، ش 36.
سودمند افشار، حسن (1394)، «بررسی و نقد کتاب زبان انگلیسی پایۀ اول دورۀ اول متوسط با تکیه بر جنبههای تحلیل گفتمان انتقادی: نمود جنسیت و قدرت»، پژوهشنامۀ انتقادی متون و برنامههای علوم انسانی، س 15، ش 3.
سودمند افشار، حسن و دیگران (1397)، «نقد و ارزیابی کتب درسی زبان انگلیسی پراسپکت و ویژن 1 ازمنظر توانش ارتباطی بینفرهنگی و فرافرهنگی»، فصلنامۀ مطالعات اندازهگیری و ارزشیابی آموزشی، دورۀ 8، ش 21.
صفرنواده، خدیجه و دیگران (1389)، «تحلیل و آسیبشناسی محتوای کتب درسی زبـان انگلیسـی دورة متوسطه و ارزیابی آنها با معیار رویکرد آموزش ارتباطی زبان»، فصـلنامـة مطالعـات برنامـة درسـی، س 5، ش 17.
طاهرخانی، رضا و دیگران (1396)، «نقد و بررسی کتاب جدید زبان انگلیسی پایة دهم: بررسی در سطح ملی»، پژوهشنامۀ انتقادی متون و برنامههای علوم انسانی، س 17، ش 7.
علویمقدم، سیدبهنام و دیگران (1396)، انگلیسی پایۀ دهم دورۀ دوم متوسطه، نوبت اول، تهران: سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی، شرکت چاپ و نشر کتابهای درسی ایران.
علوینیا، پرویز و مریم زینالعابدینی (1394)، «بررسی و نقد کتاب زبان انگلیسی پایة اول دورة اول متوسطه (هفتم) براساس مدل سیزر و باشتورکمن»، پژوهشنامۀ انتقادی متون و برنامههای علوم انسانی، س 15، ش 36.
محمودی، محمدهادی و محمد مرادی (1394)، «بررسی و نقد کیفی کتاب زبان انگلیسی پایة اول دورة اول متوسطه (هفتم) با تأکید بر روششناسی آموزش زبان خارجی»، پژوهشنامۀ انتقادی متون و برنامـههـای علـوم انسـانی، س 15، ش 3.
مهدیزاده، امیرحسین (1384)، «ارزیابی محتوای کتابهای زبان انگلیسی دورۀ راهنمایی، ارائۀ چهارچوب علمی بهینه جهت اصلاح و تدوین کتابها»، مجلۀ رشد آموزش زبان، دورۀ بیستم، ش 77.
Ahmadi Darani, Parviz (1381), “The Evaluation of High School Textbooks for EFL Education in Iran: The Evaluation via Checklist”, Roshd FLT Journal, vol. 16, no. 4.
Allwright, Richard L. (1981), “What do We Want Teaching Materials for”, ELT Journal, vol. 36, no. 1.
Alsaleh, Amal, Maali Alabdulhadi, and Noah Alrwaished (2017), “Impact of Peer Coaching Strategy on Pre - Service Teachers Professional Development Growth in Kuwait”, International Journal of Educational Research, no. 86.
Cunningsworth, Alan (1995), Choosing Your Course Book, Oxford: Heinemann.
Daoud, Mohamed and Marianne Celce - Murcia (1979), “Selecting and Evaluating a Textbook”, In Teaching English as a Second or Foreign Language, M. Celce Murcia and I. McIntosh (eds.), New York: Newbury House.
Dörnyei, Zoltan (2007), Research Methods in Applied Linguistics, Oxford: Oxford University Press.
Ellis, Rod (1997), “The Empirical Evaluation of Language Teaching Materials”, ELT Journal, vol. 51, no. 1.
Fredriksson, Cecilia and Rebecca Olsson (2006), “English Textbook Evaluation: An Investigation into Criteria for Selecting English Textbooks”, Malmö University Electronic Publishing.
Haycroft, John (1998), An Introduction to English Language Teaching, London: Longman.
Litz, David R. (2005), “Textbook Evaluation and ELT Management: A South Korean Case Study”, Asian EFL Journal, no. 48.
Mackey, Alison and Susan M. Gass (2005), Second Language Research: Methodology and design (2nd ed.), New York: Routledge.
Masuhara, Hitomi. (1998), “What do Teachers Really Want from Coursebooks?”, In Materials Development for Language Teaching, B. Tomlinson (ed.), Cambridge, UK: Cambridge University Press.
McDonough, Jo, Christopher Shaw, and Hitomi Masuhara (2013), Materials and Methods in ELT: A Teacher’s Guide (3rd ed.), Malden: Wiley-Blackwell.
McGrath, Ian (2002), Materials Evaluation and Design for Language Teaching, Edinburgh: Edinburgh University Press.
Miekley, Joshua (2005), “ESL Textbook Evaluation Checklist”, The Reading Matrix, vol. 5, no. 2.
Nahrkhalaji, Saeedeh Shafiee (2012), “An Evaluation of a Global ELT Textbook in Iran: A Two - phase Approach”, International Journal of Humanities and Social Science, vol. 2, no. 3.
Nation, Paul (2001), Learning Vocabulary in Another Language, Cambridge: Cambridge University Press.
Nation, Paul and John Macalister (2010), Language Curriculum Design, New York: Routledge.
Riazi, Abdol Mehdi and Narjes Mosalanejad (2010), “Evaluation of Learning Objectives in Iranian High - School and Pre - University English Textbooks Using Bloom’s Taxonomy”, TESL-EJ: The Electronic Journal for English as a Second Language, vol. 13, no. 4.
Richards, Jack C. (2001), Curriculum Development in Language Teaching, Cambridge: Cambridge University Press.
Richards, Jack C. (2017), Curriculum Development in Language Teaching (2nd ed.), Cambridge: Cambridge University Press.
Roohani, Ali and Nooshin Tanbakooei (2012), “Evaluating Passages 1 and First Certificate Textbook Discourse Perspective”, Research in Applied Linguistics, vol. 3, no. 2.
Salehi, Hadi and Mahdi Amini (2016), “Critical Analysis of a New English Textbook Used in Iranian Junior High Schools”, Journal of Applied Linguistics and Language Research, vol. 3, no. 3.
Sheldon, Leslie E. (1988), “Evaluating ELT Textbooks and Materials”, ELT Journal, vol. 42, no. 4.
Tomlinson, Brian (2001), “Materials Development”, In The Cambridge Guide to Teaching English to Speakers of Other Languages, R. Carter and D. Nunan (eds.), Cambridge: Cambridge University Press.
Tomlinson, Brian (2012), “Materials Development for Language Learning and Teaching”, Language Teaching, vol. 45, no. 2.
Tomlinson, Brian (ed.) (2013), Developing Materials for Language Teaching (2nd ed.), London: Bloomsbury.
Tomlinson, Brian and Hitomi Masuhara (2018), The Complete Guide to the Theory and Practice of Materials Development for Language Learning, Malden: Wiley - Blackwell.
Ur, Penny (2012), A Course in English Language Teaching (2nd ed.), Cambridge: Cambridge University Press.