نوع مقاله : پژوهشی
نویسنده
استادیار زبان و ادبیات انگلیسی، پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش
چکیده
مدیریت آموزشی بهمعنی عام برنامهریزی، سازماندهی، هدایت، هماهنگی، نظارت، و ارزشیابی فرایند آموزش در نظر گرفته میشود، اما بهمعنای خاص مدیریت آموزشی، راهنمایی، مددکاری، و ایجاد محیط مناسب برای فعالیت آموزشی است. بهعبارتی، مدیریت آموزشی فرایند هماهنگکردن استعدادهای آدمی و بهرهگیری از شرایط محیطی برای اهداف آموزشی است. هدف این مقاله نقد کتاب متون زبان انگلیسی در مدیریت آموزشی است. این کتاب به دانشجویان کمک میکند که با واژههای تخصصی حوزۀ مدیریت آموزشی آشنا شوند، بهنحویکه بتوانند از پژوهشها و مطالعات انجامشدۀ این حوزه در سایر نقاط جهان مطلع شوند. بررسیها نشان داد که اثر حاضر، علاوهبر علمیبودن، از ویژگیهای درسی و آموزشی لازم تا حد زیادی برخوردار است، البته معدود کاستیهایی نیز در این کتاب وجود دارد. پیشنهادهایی برای ارتقای کیفی اثر ارائه شده است که مهمترین آن استفاده از متون بهروزی است که جملات طولانی و پیچیدۀ کمتری دارند و همچنین ارائۀ یک بخش تحت عنوان «مطالعۀ بیشتر» در انتهای هر واحد درسی یا در انتهای کتاب تا چنانچه دانشجویان به مطالعۀ بیشتر درخصوص موضوعات موردبحث نیاز داشتند به آنها مراجعه کنند.
کلیدواژهها
موضوعات
عنوان مقاله [English]
A Critical Review of the Book English in Educational Administration
نویسنده [English]
- Vida Rahiminezhad
Assistant Professor of English Langauge and Literature, Research Institute for Education, Organization of Research and Educational Planning, Iran
چکیده [English]
Educational administration is generally meant planning, organizing, guiding, coordinating, supervising, and evaluating the educational process, but specifically it means guidance, assistance, and creating the right environment for the educational activity. In other words, educational administration is the process of harmonizing human talents and taking advantage of environmental conditions for educational purposes. The aim of this article is to criticize the book entitled English in Educational Administration. This book could help students to become familiar with the specialized vocabulary of Educational Administration in order to study research done in this area. It is found out that this book is not only an academic text, but it includes the characteristics of teaching and learning, as well. Findings show that along with several positive points in this book, a few shortcomings also point out, and some suggestions are provided to improve the textbook, such as to use up-to-date materials that contain less complex and long sentences and also to provide a section called “Further Reading” at the end of each lesson or at the end of the book to help students who need more information about the discussed points.
کلیدواژهها [English]
- Educational Administrative
- Planning
- Making Decision
- Educational Psychology
- Educational Sociology