نوع مقاله : پژوهشی
نویسندگان
1 استادیار، گروه مدیریت دولتی، دانشگاه پیامنور، صندوق پستی 3697-19395، تهران، ایران
2 دانشجوی دکتری مدیریت بازرگانی، دانشگاه پیامنور، صندوق پستی 3697-19395، تهران، ایران،
3 گروه مدیریت بازرگانی، دانشگاه علامه طباطبائی، تهران، ایران.
4 دانشجوی دکتری اقتصاد، دانشگاه پیامنور، صندوق پستی 3697-19395، تهران، ایران.
چکیده
باتوجهبه لزوم ایجاد ارتباطات قوی بین صنعت و دانشگاه بهمنظور استفاده از نظریههای علمی در صنعت، استفاده از روش موردکاوی در مدیریت رفتار سازمانی ضروری است. هدف از مقالۀ حاضر بررسی و نقد کتاب موردکاویهای مدیریت رفتار سازمانی است. روش ارزیابی و نقد این اثر اسنادی ـ تحلیلی و مطابق با الگوی پیشنهادی شورای بررسی متون و کتب علوم انسانی در چهارچوب معرفی کلی، بررسی شکلی، و محتوایی اثر است. بهطور کلی، از نظر بررسی شکلی اثر کیفیت شکلی آن خوب است. باوجوداین، نقاط ضعف شکلی اثر عبارتاند از: استفادهنکردن از نماد و نشان مشخصی از مدیریت رفتار سازمانی در طرح روی جلد کتاب و استفادهنکردن از جداول، نمودارها، و اشکال در داخل متن. بهلحاظ محتوا، استفاده از روش موردکاوی در مدیریت رفتار سازمانی یکی از نقاط قوت اثر است، هرچند اثر نظم منطقی، انسجام محتوایی، و دقت محتوایی ندارد و به نقایص محتوایی دچار است. بهطور کلی، تحلیل محتوای کتابهای علمی و دانشگاهی میتواند نقاط قوت و ضعف احتمالی آنها را برای اصلاح و تغییر احتمالی محتوا و شکل، متناسب با اهداف تعیینشده و اصول علمی، در اختیار برنامهریزان و مؤلفان کتابهای دانشگاهی قرار دهد.
کلیدواژهها
موضوعات
عنوان مقاله [English]
A Critical Review on the Book Case Studies of Organizational Behavior Management
نویسندگان [English]
- Karim Esgandari 1
- Shadi Orafaye Jamshidi 2
- Elmira Shakeri 3
- Sheida Orafaye Jamshidi 4
1 Assistant Professor, Department of Public Administration, Payame Noor University, O. BOX, 19395-3697 Tehran, Iran
2 PhD Student in Business Management, Payame Noor University,O. BOX, 19395-3697 Tehran, Iran
3 Department of Business Management, Allameh Tabataba'i University, Tehran, Iran.
4 P.h.D Candidate in Economics, Payame Noor University, PO. BOX, 19395-3697, Tehran, Iran.
چکیده [English]
Due to the need to establish strong links between industry and academia to use scientific theories in industry, the use of case study in the management of organizational behavior is necessary. The purpose of this paper is to review and critique the book Case Studies of Organizational Behavior Management. The method of evaluation and critique of this work is citation-analytical and in accordance with the model proposed by the Council for the Study of Humanities Texts and Books in the framework of general introduction, form and content study of the work. In general, in terms of the form of the work, the form quality of the work is good, despite these formal weaknesses of the work are: not using a specific symbol of management behavior in the design on the cover of the book, not using tables, charts and the bug is inside the text. In terms of content, the use of case study method in managing organizational behavior is one of the strengths of the effect. However, the work suffers from lack of logical order and content coherence, content inaccuracy, and content defects. In general, the analysis of the content of scientific and academic books can provide their possible strengths and weaknesses for the possible modification and change of content and form, in accordance with the set goals and scientific principles to the planners and authors of academic books.
کلیدواژهها [English]
- Organizational Behavior Management
- Case Study
- Critique
- Evaluation
- Form and Content of the Work