چالمرز، آلن فرانسیس (1387)، چیستی علم؛ درآمدی بر مکاتب علمشناسی فلسفی، ترجمۀ سعید زیباکلام، تهران: سمت.
سردار، ضیاءالدین (1387)، شرقشناسی، ترجمۀ محمدعلی قاسمی، تهران: پژوهشکدۀ مطالعات فرهنگی و اجتماعی.
فدائی، غلامرضا (1399)، «نقدی بر کتاب معرفتشناسی علمسنجی»، پژوهشنامۀ انتقادی متون و برنامههای علوم انسانی، دورۀ 20، ش 10، 329-341.
فروند، ژولین (1393)، نظریههای مربوط به علوم انسانی، ترجمۀ علیمحمد کاردان، تهران: مرکز نشر دانشگاهی.
فی، برایان (1383)، پارادایمشناسی علوم انسانی، ترجمۀ مرتضی مردیها، تهران: پژوهشکدۀ مطالعات راهبردی.
مطهری، مرتضی (1363)، نقدی بر مارکسیسم، تهران: صدرا.
نصر، سیدحسین (1391)، معرفت و امر قدسی، ترجمۀ فرزان حاجیمیرزایی، تهران: فرزانروز.
نصیری، پرویز و امیر حاجسلمانی (1396)، آمار در علمسنجی و علم اطلاعات و دانششناسی، تهران: سمت.
نصیری، پرویز، ثریا ضیائی، و باقر مقدسزاده (1397)، آمار در کتابداری و اطلاعرسانی (کارشناسی ارشد علم اطلاعات و دانششناسی)، تهران: دانشگاه پیام نور.
واگان، لیون (1384)، روشهای آماری برای متخصصان کتابداری و اطلاعرسانی: رویکرد کاربردی و ساده برای درک، استفاده، و تفسیر علم آمار، ترجمۀ محمدرضا قانع و کیوان کوشا، ویراستۀ حمیدرضا حسنآبادی، تهران: چاپار.
هویدا، علیرضا (1397)، آمار و روشهای کمّی در کتابداری و اطلاعرسانی، ویراست دوم، تهران: سمت.
Budd, J. (2001), Knowledge and Knowing in Library and Information Science, First edition, London: The Scarecrow Press, Inc.
Cho, F. and R. K. Squier (2008), “Reductionism: Be Afraid, Be ‘Very’ Afraid”, Journal of American Academy of Religion, vol. 76, no. 2, 412-417.
Dervin, B. (1992), “From the Mind’s Eye of the User: The Sense-Making Qualitative-Quantitative Methodology”, in: Qualitative research in information management, J. D. Glazier and R. R. Powel (eds.), Englewood, CO: Libraries Unlimited.
Haack, S. (2009), “The Growth of Meaning and the Limits of Formalism: In Science, In Law”, Análisis Filosófico, vol. 29, no. 1, 5-29.
Kaiser, M. I. (2011), “The Limits of Reductionism in the Life Sciences”, History and Philosophy of the Life Sciences, vol. 33, no. 4, 453-476.
Kullenberg, C. (2012), The Quantification of Society; A Study of a Swedish Research Institute and Survey-based Social Science, Sweden, Gothenburg: University of Gothenburg Press.
Marginson, S. (2021), “Global Science and National Comparisons: Beyond Bibliometrics and Scientometrics”, Comparative Education, vol. 58, no. 2, 125-146.
Mennicken A. and W. N. Espeland (2019), “What's New with Numbers? Sociological Approaches to the Study of Quantification”, Annual Review of Sociology, vol. 45, 223-245.
Mukumbang, F. C. (2021), “Retroductive Theorizing: A Contribution of Critical Realism to Mixed Methods Research”, Journal of Mixed Methods Research, vol. 17, no. 1, 93-114.
Rescher, N. (2006), Epistemtrics, Cambridge: Cambridge University Press.
Schaffer, J. (2009), “On What Grounds What”, in: Metametaphysics: New Essays on the Foundations of Ontology, D. Manley, D. Chalmers, and R. Wasserman (eds.), Oxford: Oxford University Press.
Spinoza, B. (1995), The Letters, Translated by Samuel Shirley, Cambridge: Hackett Publishing Company, inc.