ایزدی، صمد، ابراهیم صالحی عمران، و عادل قربانی (1390)، «ارزیابی وضعیت اشتغال دانشآموختگان دانشگاه جامع علمی ـ کاربردی»، فصلنامۀ انجمن آموزش عالی ایران، س 3، ش 2.
بازرگان هرندی، عباس (1397)، مقدمهای بر روشهای تحقیق کیفی و آمیخته: رویکردهای متداول در علوم رفتاری، نشر دیدار.
باقرصاد، وجیه و دیگران (1392)، «تأثیر آموزش کارآفرینی بر قصد کارآفرینی دانشجویان رشتههای فنی و حرفهای»، فصلنامۀ علمی ـ پژوهشی توسعۀ کارآفرینی، س 6، ش 4.
حاجیتبار، محسن، حسن ملکی، و غلامعلی احمدی (1396)، «طراحی و اعتبارسنجی الگوی مفهومی کاهش فاصلۀ برنامۀ درسی قصدشده، اجراشده، و کسبشده در نظام آموزش عمومی ایران»، دوفصلنامۀ نظریه و عمل در برنامۀ درسی، س 4، ش 7.
داناییفرد، حسن و سیدمجتبی امامی (1386)، «استراتژیهای پژوهش کیفی: تأملی بر نظریهپردازی دادهبنیاد»، اندیشۀ مدیریت، س 1، ش 2.
رضایی، مصطفی و رحمتالله مرزوقی (1397)، «ارزیابی مؤلفههای کارآفرینی در برنامۀ درسی تجربهشدۀ دانشجویان دانشگاه کابل»، پژوهش در برنامهریزی درسی، س 15، پیاپی 58.
زالی، محمدرضا و دیگران (1389)، ارزیابی وضعیت کارآفرینی در ایران، تهران: مؤسسۀ کار و تأمین اجتماعی.
سبحانینژاد، مهدی و مینا مقدم (1392)، «تبیین ابعاد و مؤلفههای نگرش جامع کارآفرینی و تحلیل آن در محتوای کتب درسی عمومی و تکمیل مهارت متوسطۀ کاردانش»، فصلنامۀ رهبری و مدیریت آموزشی، پیاپی 23.
سبزه، بتول (1394)، «طراحی الگوی برنامۀ درسی کارآفرینی برای کودکان پیش از دبستان و ارزشیابی آن از دیدگاه متخصصان برنامۀ درسی، کارآفرینی، و مربیان»، مطالعات پیشدبستان و دبستان، س 1، ش 1.
سلمانی دنگلانی، سمیه، حسین صفرزاد، و فریدون آزما (1394)، «بررسی و نقش آموزشهای مهارتی در کارآفرینی دانشآموختگان دانشگاه جامع علمی و کاربردی (مطالعۀ موردی؛ مرکز علمی و کاربردی شرکت پست)»، فصلنامۀ علمی ـ پژوهشی پژوهشنامۀ تربیتی، س 10، پیاپی 43.
شجاعی، عبدالعارف و دیگران (1398)، «طراحی الگوی شایستگیهای برنامۀ درسی کارآفرین در رشتۀ علوم تربیتی»، سیاست علم و فناوری، س 11، ش 1.
شریف، سیدمصطفی و دیگران (1390)، «تحلیل وضعیت آموزش کارآفرینی در آموزش عالی»، فصلنامة توسعة کارآفرینی، س 3، ش 11.
شریفی اسدی، ملفه فاطمه و دیگران (1398)، «تعیین مؤلفههای اشتغالپذیری دانشآموختگان دانشگاهی با رویکرد آمیختۀ اکتشافی»، دوفصلنامۀ نظریه و عمل در برنامۀ درسی، س 7، ش 13.
کیاکجوری، کریم، فروغ رودگرنژاد، و سیدهمریم حسینی (1387)، «موانع و چالشهای شکلگیری دانشگاه کارآفرین در ایران»، نامۀ آموزش عالی، س 1، ش 3.
گودرزی، مهدی و دیگران (1395)، «تحلیل عوامل رفتاری مؤثر در ارتقای کارآفرینی دانشجویان مدیریت ورزشی»، فصلنامۀ علمی ـ پژوهشی مطالعات مدیریت رفتار سازمانی در ورزش، دورۀ 3، ش 3، پیاپی 11.
مجلل، محمدعلی و دیگران (1390)، «آسیبشناسی فرایند کارآفرینی در برنامۀ درسی رشتههای تحصیلی دانشگاهی»، فصلنامۀ فراسوی مدیریت، س 5، پیاپی 18.
محمدی، شراره و دیگران (1395)، «آسیبشناسی دانشگاه جامع علمی ـ کاربردی بهکمک تحلیل ANP و SWOT و ارائۀ راهبردهای مناسب (مورد مطالعه: مراکز علمی کاربردی شهرستان زاهدان)»، علوم تربیتی، س 23، ش 2.
مدرسی سریزدی، آسیهالسادات و دیگران (1397)، «طراحی انگارۀ نظری برنامۀ درسی با رویکرد کارآفرینی برای درس فارسی دورۀ ابتدایی»، پژوهشنامۀ آموزش زبان فارسی به غیرفارسی زبانان، س 7، ش 1، پیاپی 15.
مقامدوست، ابوبکر و دیگران (1398)، «طراحی و اعتباربخشی الگوی مطلوب برنامۀ درسی رشتههای کاردانش با رویکرد کارآفرینی»، مطالعات برنامۀ درسی، س 14، پیاپی 54.
ملکیپور، احمد و دیگران (1395)، «مطالعة تطبیقی برنامة درسی آموزش کارآفرینی در قلمرو رشتههای کارشناسی علوم اجتماعی و رفتاری در دانشگاه تهران با دانشگاههای پیشروی جهان»، پژوهش و نگارش کتب دانشگاهی، س 20، پیاپی 38.
یداللهی فارسی، جهانگیر، محمدرضا زالی، و سیدمرتضی باقریفرد (1390)، «شناسایی عوامل ساختاری مؤثر در توسعۀ کارآفرینی دانشگاهی؛ مطالعۀ موردی دانشگاه جامع علمی ـ کاربردی»، سیاست علم و فناوری، س 4، ش 1.
Albarraq, A. A., H. A. Makeen, and D. Banji (2020), “Preconception of Pharmacy Students for the Inclusion of Entrepreneurship Curriculum in the PharmD Program”.
Aranha, E. A. and N. P. Garcia (2018), “Dimensions of a Metamodel of an Entrepreneurial University”, African Journal of Business Management, vol. 8, no. 10.
Arend, R. J. (2007), “Abandoning Entrepreneurship: Children and Victims First”, DOI: 10.1177/1476127007083349.
Ariffin, H. F., R. P. S. Raja-Abdullah, Baba (2015), “Structural Relationships between Career Developments Learning, Work Integrated Learning and Employability: A Structural Equation Modeling Approach”, in: 2nd International Hospitality & Tourism Conference Location: Penang, Malayaia.
Badawi, A. A. (2013), “TVET and Entrepreneurship Skills”, Unesco-Unevoc Revisiting Global Trends in TVET.
Burdus, E. (2010), “Fundamentals of Entrepreneurship”, Review of International Comparative Management, vol 11.
Burke, J. C. (2010), Achieving Accountability in Higher Education: Balancing Public, Academic, and Market Demands, San Francisco: Jossey-Bass.
Cincera, J. et al. (2018), “Designing a Sustainability-Driven Entrepreneurship Curriculum as a Social Learning Process: A Case Study from an International Knowledge Alliance Project”, Journal of Cleaner Production, vol. 172.
Damuri, D., M. NejatiAjibshe, and Sh. Monfared (2010), “Identifying and Ranking Motivations for Entrepreneurship among Female University Student”.
Driessen, M. P. and P. S. Zwart (2010), “The Role of the Entrepreneur in Small Business Success: The Entrepreneurship Scan”, Working Paper, Groningen: University of Groningen.
Dube, N. and S. Xie (2018), “The Development of Technical and Vocational Education in Zimbabwe”, Journal of Progressive Research in Social Science, vol. 8, no. 1, Available at: <http://scitecresearch.com/journals/index.php/jprss/article/view/1565>.
Fairlie, R. W. and W. Holleran (2011), “Entrepreneurship Training, Risk Aversion and other Personality Traits: Evidence from a Random Experiment”, Journal of Economic Psychology, vol. 33.
Faoite, D. et al. (2003), “Education and Training for Entrepreneurs”, Education+Training, vol 45, no. 8-9.
Fejes, A., M. Nylund, and J. Wallin (2019), “How do Teachers Interpret and Transform Entrepreneurship Education?”, Journal of Curriculum Studies, vol. 51, no. 4.
Fischer, B. B. et al. (2018), “Quality Comes First: University-Industry Collaboration as a Source of Academic Entrepreneurship in a Developing Country”, The Journal of Technology Transfer, vol. 43, no. 2.
Fleck, E. and A. Teckchandani (2020), “Adopting an Immersive Experiential Approach to Entrepreneurship Education: A Review of the Experiential Entrepreneurship Curriculum”, Academy of Management Learning & Education, vol. 19, no. 1, Available at:
.
Goldstein, B. L. (2016), “Using the Action Research Process to Design Entrepreneurship Education at Cenderawasih University”, Procedia Social and Behavioral Sciences, vol. 228.
Hannu, R. et al. (2018), “University Students’ Perceptions of their ‘Ability Selves’ and Employability: A Pilot Study”, Nordic Journal of Studies in Educational Policy, vol. 4, no. 2.
Iwu, C. G. et al. (2019), Entrepreneurship Education, Curriculum and Lecturer-Competency as Antecedents of Student Entrepreneurial Intention”, The International Journal of Management Education, vol. 100295.
Kim, H. Y. (2019), “Analysis of the Performance of the Employment Support Field by the Government Specialization Project”, Journal of Industrial Convergence, vol. 17, no. 2.
Kint, D., K. Kitainge, and A. Ferej (2019), “Employers’ Perceptions about the Employability of Technical, Vocational Education and Training Graduates in Uganda”,
Advances in Research, vol. 18, no. 2, Available at: <
https://doi.org/10.9734/air/2019/v18i230087>.
Ko, C. R. and J. I. An (2019), “Success Factors of Student Startups in Korea: From Employment Measures to Market Success”, Asian Journal of Innovation & Policy, vol. 8, no. 1.
Lau, H. H. et al. (2014), “Impact of Participation in Extra-Curricular Activities during College on Graduate Employability: An Empirical Study of Graduates of Taiwanese Business Schools”, Educational Studies, vol. 40, no. 1.
Liu, C. R. et al. (2015), “Equity-Based Customer Loyalty Mode for the Upscale Hotels-Alternative Models for Leisure and Business Travels”, Tourism Management Perspectives, vol. 16, no. 1.
Martinez, A. C. et al. (2014), GERA-Global Entrepreneurship Research Association, Global Entrepreneurship Monitor Special Report (GEM): A Global Perspective on Entrepreneurship Education and Training, GERA, Babson College, Universidad del Desarrollo; Reykjavik University.
Matviuk, S. G. (2010), “A Study of Peruvian Entrepreneurs Leadership”, Journal of American Academy of Business, vol. 16, no.1.
Mehralizadeh, Y. and S. A. Arman (2007), “A Follow Up Study of Employabiltiy of Public University Graduates”, Daneshvar Raftar, vol. 26, no. 14 [in Persian].
Momeni Mahmoei, H., M. Karami, and S. Timurid (2011), “The Students Experienced Curriculum BS Degree in Primary Education”, Journal of Educational Psychology, vol. 2, no. 1, [in Persian].
Mongia, A. K. (2013), “Characteristics and Attitudes of Successful Entrepreneurs”, Norwegian University of Science and Technology, Department of Industrial Economics and Technology Management.
Mosey, S. and P. Kirkham (2019), “Research Opportunities Considering Student Entrepreneurship in University Ecosystems”, A Research Agenda for Entrepreneurship and Innovation, vol. 155.
Nowiński, W. et al. (2019), “The Impact of Entrepreneurship Education, Entrepreneurial Self-Efficacy and Gender on Entrepreneurial Intentions of University Students in the Visegrad Countries”, Studies in Higher Education, vol. 44, no. 2.
Olokundun, M. et al. (2018), “Data Article on the Effectiveness of Entrepreneurship Curriculum Contents on Entrepreneurial Interest and Knowledge of Nigerian University Students”, Data in Brief, vol. 18.
Peykarifard, F. and F. Mahnegar (2012), “The Role of Universities in the Development of Entrepreneurship”, in: National Conference on Entrepreneurship, Business Management Knowledge Base.
Philpott, K. et al. (2016), “The Entrepreneurial University: Examining the Underlying Academic Tensions”, Journal of Technovation, vol. 31.
Pillai, S. et al. (2012), “Enhancing Employability through Industrial Training in the Malaysian Context”, High Educ, vol. 63.
Pool L. D. and P. Sewell (2007), “The Key to Employability: Developing a Practical Model of Graduate Employability”, Education and Training.
Räty, H. et al. (2019), “Being Stable and Getting along with Others: Perceived Ability Expectations and Employability among Finnish University Students”,
Soc Psychol Education, vol.
22, Available at: <
https://doi.org/10.1007/s11218-019-09510-9>.
Sanchez, J. C. (2011), “University Training for Entrepreneurial Competencies: Its Impact on Intention of Venture Creation”, International Entrepreneurship and Management Journal, vol. 7, no. 3.
Seabela, M. and O. Fatoki (2014), “The Entrepreneurial Competencies of Non-Business University Students”, South Africa International Journal of Science Education, vol. 6, no. 3.
Sharifzadeh, A. (2013), “Diagnosing Agricultural Research and TechnologyDevelopment: Perspective of Agricultural Innovation System”, Research Report, Gorgan University of Agricultural Sciences and Natural Resources [in Persian].
Singhn, P. et al. (2013), “Perception Differential between Employers and Instructors on the Importance of Employability Skills”, in: 6th International Conference on University Learning and Teaching; Procedia Social and Behavioral Sciences, vol. 90.
Ting Hung, Wei (2010), “Pricing Determinants in the Hotel Industry: QuantileRegression Analysis”, International Journal of Hospitality Management, vol. 29.
Tymon, A. (2011), “The Student Perspective on Employability”, Studies in Higher Education.
Wahidmurni, W. et al. (2019), “Curriculum Development Design of Entrepreneurship Education: A Case Study on Indonesian Higher Education Producing Most Startup Funder”, Journal of Entrepreneurship Education, vol. 22, no. 3.
Wasimudin, S. (2015), “Employers’ Needs for Employability Skills of Engineering Graduates in Indonesia”, in: 3rd UPI International Conference on Technical and Vocational Education and Training (TVET), Bandung, Indonesia.
Wu, Jui et al. (2009), “Effect of Experiential Value on Customer Satisfaction with Service Encounters in Luxury-Hotel Restaurants”, International Journal of Hospitality Management, vol. 28.
Zhang, J. (2007), A Study of Academic Entrepreneurs Using Venture Capital Data Discussion Paper, Germany and Bonn: Forschungsinstitut, Zur Zukunft der Arbeit, Institute for the Study of Labor.
Zoltán, J. Á., S. László, and A. Lloyd (2018), The Global Entrepreneurship Index, Washington, D.C., United States: The Global Entrepreneurship and Development Institute.